- 0 SEK
Kundtjänst - Vanliga frågor och svar
När levereras mina varor?
-
Detta är en väldigt vanlig fråga vi får i samband med ett köp.
Snabba svaret är att för lagerförda varor skickas varorna inom 24 timmar . Oftast redan samma dag under förutsättning att ordern är lagd innan stopptid.
För att ge ett fullständigt svar på frågan rekommenderar vi att du går in och kollar under "kundtjänst" > Leveranser & leveranstider
Där finns information om våra olika leveranstider. Lagerstatus står även under köp knappen på respektive produkt sida.
Vart finns min närmaste Service point?
-
DHL har över 1000 ombud i Sverige men i vissa delar av landet kan det vara en bit till ditt närmaste ombud .
Vi på Verktygshandlarn rekommenderar att du tittar var din närmaste service point är innan du väljer det som frakt alternativ .
Här är en extern länk för sökning av Service point .
Jag fick flera sändningsnummer skickade till mig när min beställning skickades från er, vilket sändningsnummer gäller?
-
Om du beställt mycket varor eller varor med stor volym händer det ibland att vi väljer att dela upp beställningen i flera olika kollin och sändningar. Om du fått flera sändningsnummer så är sannolikheten stor att flera paket väntar på dig hos ditt ombud.
Jag har inte fått någon faktura för min beställning hos er
-
Fakturan skickas i samband med leverans av dina varor till samma e-postadress som du angav vid beställningen. Har du inte fått någon faktura ber vi dig kolla din skräppostmapp. Ligger inte fakturan där heller så kontakta oss så hjälper vi dig.
Jag har fått fel varor skickade till mig hur gör jag nu?
-
Om du fått fel varor levererade till dig ber vi dig ta ett kort på dom fellevererade varorna och skicka detta till info@verktygshandlarn.se
Vi skickar sedan ut nya varor till dig samt en retursedel (i den nya försändelsen). Byt sedan bara plats på varorna när du hämtar ut paketet och klistra på returfrakt-sedeln.
Jag ångrar mitt köp, hur går jag tillväga?
-
Som privatperson har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen. Kontakta oss inom 14 dagar från att du hämtat ut ditt paket så skickar vi en retursedel till dig och krediterar tillbaka fullt belopp inom två veckor från att vi mottagit returen. Vi står för frakten till dig och du står för returfrakten. Har det gått mer än 14 dagar och du ångrar ditt köp så kontakta oss så kan vi kolla närmre på ditt ärende.
Jag har inte fått någon faktura för mitt köp hos er, hur gör jag för att betala?
-
Har du beställt varor av oss och fått en orderbekräftelse från oss till din e-post men ändå inte fått någon faktura efter dina varor är levererade så börja med att kolla din "skräppostmapp". Fakturan kommer med antingen Klarna eller Payson som avsändare. Var vänlig observera att den ej kommer verktygshandlarn som avsändare. Om fakturan ej ligger i skräppostmappen så kontakta vår kundtjänst så kan vi ta fram referensen på fakturan.
Jag har fått en påminnelseavgift från Klarna på min faktura men jag har inte mottagit någon originalfaktura
-
Ibland fastnar fakturor i skräppostfilter och det kan hända att du först får en faktura fysiskt till dig när påminnelsen skickas ut. Om detta har hänt dig var vänlig ring Klarna så kommer dom ta bort dom extra avgifterna.
- Telefonnummer: 08 - 120 120 10